Colecția de carte a mediatecii se îmbogățește cu lucrările lui Dominique WOLTON

Colecția de carte a mediatecii se îmbogățește cu lucrările lui Dominique WOLTON

Colecția Spațiului Médias Tech se îmbogățește cu mai multe lucrări de Dominique WOLTON, Doctor în sociologie, Director de cercetări la Centrul Național de Cercetări Științifice.

Specialist de talie internațională în domeniul media și comunicare, Dominique WOLTON a oferit câteva din lucrările sale Alianței Franceze din Moldova cu ocazia viitoarei sale vizite în Republica Moldova, unde va susține, la 9 octombrie, o conferință cu tema coabitarea culturală în Europa”.

COMUNICAREA ÎNSEAMNĂ VIAȚĂ

Teoretician, comentator și consilier al Caselor Regale, Dominique WOLTON respinge în interviurile sale cu Arnaud BENEDETTI, ideea conformismului, pune la îndoială ideologiile simpliste, ironizează diferite posturi și scrie într-un limbaj fără clișee. O carte palpitantă despre comedia umană a timpurilor noastre.

A INFORMA NU ÎNSEAMNĂ A COMUNICA

« Comunicarea constituie o problemă a coabitări și a relației sociale, contemporană unei societăți de mișcare, interactivitate, viteză, libertate și egalitate. »

COABITAREA CULTURALĂ

Prezenta lucrare își dorește ilustrarea diferitelor unghiuri de abordare. Aceasta încearcă să descrie problemele și obstacolele coabitării culturale în era mondializării. Dacă ne dorim să luptăm cu intoleranța, trebuie să înțelegem că fenomenul coabitării culturale a devenit marea provocare a secolului XXI.

TELEVIZIUNEA

Televiziunea, împreună cu radioul, rămâne a fi cea mai populară sursă media. Aceasta nu a fost neglijată odată cu popularitatea Internetului. Astfel, această carte descrie evoluția dispozitivelor televizate, din anii 1990 până la convergența numerică actuală. Autorul subliniază faptul că televiziunea rămâne a fi o media autonomă grație publicului său, divers și numeros, pentru care constituie o legătură socială prețioasă. Mai mult decât oricând, trebuie să înțelegem că televiziunea este un lucru esențial iar noile practici de comunicare nu le înlătură pe cele vechi. Acestea coabitează.

MONDIALIZAREA COMUNICĂRII

Cum să înțelegem mondializarea comunicării ? Scopul acestei culegeri este conturarea celor mai semnificative etape și prezentarea unei analize a bulversărilor tehnice, culturale și sociale care rezultă din aceste etape. Textele prezentate propun o reflecție asupra diferenței dintre revoluția tehnică a comunicării și problemele sociale și politice. Nu este suficientă răspândirea a milioane de informații și imagini pentru ca oamenii să se înțeleagă mai bine. Viteza informațiiei ne amintește de altfel de importanța comunicării umane și sociale.

DIVERSITATEA CULTURALĂ

Mondializarea este astăzi o realitate bine stabilită, care transformă oameni, societăți și culturi. Dar care sunt oare consecințele acesteia ? Pentru unii, mondializarea ar duce la omongenietate, la ștergerea identității locale sub influența modelelor impuse de țările bogate și de dezvoltarea mijloacelor de comunicare. Pentru alții, epoca noastră hipermodernă s-ar caracteriza prin fragmentarea și diversificarea formelor de exprimare care se dezvoltă prin metisare, reafirmare a culturilor regionale sau a reacțiilor comunitare.

O lucrare clară care face precizări asupra problemei diversității culturale, asupra dezbaterilor și problemelor pe care aceasta le generează.